Bagasje i FlixBus-busser

Våre busser har god plass til bagasje. Vi ønsker at du skal få en så behagelig og trygg reise som mulig og ber deg lese nøye gjennom punktene nedenfor.

Bussbilletten inkluderer vanligvis følgende bagasje:

  • Ett kolli håndbagasje (maks. 42 x 30 x 18 cm og 7 kg)
  • 1 kolli bagasje (maks. 80 x 50 x 30 cm, mindre avvik kan tillates dersom det totale omfanget av alle sider ikke overgår 160 cm, og bagasjen ikke veier over 20 kg)

Av hensyn til sikkerheten er det viktig at håndbagasjen plasseres i bagasjehyllen over setet slik at den ikke sperrer nødutganger. All bagasje bør være tydelig merket med navn og adresse for å unngå forvekslinger. Sjåføren hjelper deg med å laste bagasje inn i bagasjerommet på bussen.

Ekstra bagasje

Dersom det er plass, er det mulig å ta med et ekstra kolli bagasje per person. Målene på bagasjen må ikke overstige de angitte målene, og den kan ikke veie over 20 kg. Ekstra bagasje koster 2 euro og må enten (dersom det er mulig) angis ved bestilling eller etter bestilling, men da tidligst 48 timer før bussens avgang. Dette må avtales med kundeservice på telefon: +49 (0)30 300 137 300*. Passasjerer har ingen generell rett til å ta med mer enn ett kolli bagasje.

Spesialbagasje

For bagasje som er større enn standard bagasje, tilkommer et gebyr på 9 euro. Omfanget på bagasje må ikke overstige 240 cm (bredde + lengde + høyde), og den kan ikke veie mer enn 30 kg. Spesialbagasje (dersom det er mulig å ta med slik) skal angis ved bestilling eller etter bestilling, men tidligst 48 timer før bussens avgang. Dette må avtales med kundeservice på telefon: +49 (0)30 300 137 300*. Passasjerene har imidlertid ikke krav på å få med spesialbagasje på bussen. Spesialbagasje kan for eksempel være skiutstyr og musikkinstrumenter (bør fraktes i egnet transportkasse). Det gjelder spesielle regler for sykler og hjelpemidler til personforflytning. Enkelte gjenstander kan ikke tas med på bussen.

Du finner mer informasjon om reglene for bagasjetransport i FlixBus' vilkår og betingelser.

Sykkel

På mange av våre busser kan du ta med sykkel i vanlig størrelse og uten ekstrautstyr (maks. 25 kg). Du legger til sykkelen under bestilling mot en tilleggsavgift på 9 € per sykkel. Du angir antall sykler du vil ha med på reisen, samtidig som du angir antall passasjer i bestillingen.
Syklene fraktes på sykkelstativ. Enkelte sykler må fraktes i egnet sykkeltransportveske i bagasjerommet (f.eks. sammenleggbare sykler). I så fall må du ringe kundeservice på forhånd og registrere sykkelen (se reglene for spesialbagasje).
Hvis du lurer på om du kan ta med elsykkel på bussen, kontakter du kundeservice på 49 (0)30 300 137 300*.

Barnevogn/rullestol/rullator/krykker

Det er mulig å ta med barnevogn, rullestol, rullator og krykker gratis på enkelte av våre busser. Rullestoler, rullatorer og krykker må registreres hos vår kundeservice på telefon +49 (0)30 300 137 300* senest 36 timer før avgang. Barnevogner regnes som spesialbagasje og må registreres hos vår kundeservice på telefon +49 (0)30 300 137 300* tidligst 48 timer før avgang.
Vi gjør oppmerksom på at vi kun kan ta med sammenleggbare rullestoler som ikke er elektriske.

Musikkinstrumenter

Musikkinstrumenter som ikke overstiger tillatt vekt og størrelse for håndbagasje (42 x 30 x 18 cm og 7 kg), kan tas med gratis inn i bussen i stedet for vanlig håndbagasje. Du velger selv om du vil ha med håndbagasje eller musikkinstrument inn i bussen.
Musikkinstrumenter som er større enn tillatt mål og vekt for håndbagasje (42 x 30 x 18 cm og 7 kg), regnes som spesialbagasje og fraktes i bussens bagasjerom. Vi anbefaler at instrumentet fraktes i en egnet transportkasse i hardt materiale for å unngå skade. Du betaler en tilleggsavgift på 9 € per kolli når du bestiller reisen, og du må registrere instrumentet hos vår kundeservice på telefon +49 (0)30 300 137 300* tidligst 48 timer før avgang.
Du kan ikke ta med musikkinstrumenter og tilhørende kasser som er større enn 135 x 48 x 35 cm (f.eks. kontrabass).

Har du glemt igjen bagasje på bussen?

Kontakt FlixBus' hittegodskontor for å melde fra om gjenglemt bagasje. De vil hjelpe deg så fort de kan.

*(Vær oppmerksom på prisen på samtaler fra fasttelefon og mobiltelefon varierer avhengig av leverandør.)