Hvis du opplever problemer med nettstedet, kan du ringe +49 (0)30 300 137 300 eller bruke Google Assisten i FlixBus-appen.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Bussreiser under Covid-19

FlixBus

De siste månedene har vært en utfordring for oss alle, men vi gjør alt vi kan for å ta deg til reisemålet ditt, trygt og sikkert. Akkurat nå kjører vi med et redusert nettverk, som vi justerer kontinuerlig i henhold til etterspørsel og gjeldende reisebegrensninger. Vi ber deg om å lese om våre sikkerhetstiltak, samt følge våre hygiene-retningslinjer før du reiser med oss. Du finner også svar på ofte stilte spørsmål på vår dedikerte Covid-19 FAQ side (på engelsk).

MERK: Før du reiser, må du lese om den siste oppdateringen på Folkehelseinstituttets og Utenriksdepartementets nettsted.
 

Hvordan vet jeg om turen min vil finne sted?

Skulle det være noen endringer angående reisen din eller hvis turen din blir kansellert, vil vi varsle deg via SMS eller e-post og gi deg alternative transportmuligheter, ombooking eller informasjon om tilbakebetaling. Sørg derfor for at kontaktinformasjonen din er oppdatert og korrekt. Du kan gjøre endringer her.

Hvordan kan jeg be om tilbakebetaling?

Hvis reisen din er kansellert, vil vi kontakte deg via e-post med mer informasjon om alternativene dine. Hvis du av personlige årsaker ikke er i stand til å reise, kan du annullere reisen her i henhold til våre bestillingsbetingelser.

Hvordan kommer jeg i kontakt med kundeservice?

Akkurat nå er det mange som kontakter oss, så ventetiden kan bli lengre enn vanlig. Vi lover å jobbe så fort vi kan, og beklager eventuelle ulemper dette medfører. Du finner kontaktskjema og telefonnummer til kundeservice her (på engelsk). 

Vi bryr oss om din sikkerhet.

Vi har innført sikkerhetstiltak, slik at du skal føle deg trygg når du reiser med oss. Les om våre sikkerhetstiltak, og hvordan du som passasjer kan bidra til sikkerheten om bord:

munnbeskyttelse
Rengjøring
  • For utenlandsreiser kan krav til munnbeskyttelse gjelde i destinasjonslandet (f.eks. Danmark og Tyskland)*
  • Det er ditt ansvar som reisende å ha med nødvendig dokumentasjon som kreves for innenlands / internasjonale reise*
  • Husk å holde avstand (1,5 meter) til andre passasjerer, stasjonsansatte og sjåfør ved innsjekking, ombordstigning og om mulig på bussen
  • Hosting/nysing i papirlommetørkle eller i albuen. Av hensyn til deg og andre vil vi minne deg på å reise bare hvis du føler deg helt frisk
  • Hånddesinfeksjon er tilgjengelig ved bakdøren i bussen
  • Ombordstigning skjer via bakdøren
  • Vi ber deg om å legge bagasjen din i bagasjerommet selv (hvis du ikke kan gjøre det selv, kan du be bussjåføren eller stasjonspersonalet om hjelp)

*Les mer om reglene som gjelder i destinasjonslandet her.

  • Desinfisering av kjøretøy utføres etter hver tur i samsvar med retningslinjene for desinfeksjon basert på WHO og Folkehelseinstituttets forskrifter
  • Instruksjoner fra bussjåfører / stasjonsansatte om å holde avstand ved innsjekking og ombordstigning
  • Sjåføren sjekker inn passasjerer med navn digitalt, slik at de ikke trenger å berøre kundens enhet / reisedokument
  • Velkomst- og ankomstmeldinger fra sjåføren vil inneholde oppdaterte sikkerhetsinstruksjoner
  • De første seteradene bak sjåføren er sperret
  • Sjåføren har tilgang til helsevernsett (vernemasker, hansker)
  • Plexiglass installert i servicedesk for å beskytte personalet